Istorija
Pagrindiniai automobilių istorijos etapai.
Istorija
Pagrindiniai automobilių istorijos etapai.


Žuvėdros sparnų formos durų savininko istorija prasideda lenktynių sporte.
300 SL (W 194) – pirmas po Antrojo pasaulinio karo naujai sukurtas Mercedes-Benz lenktyninis automobilis, turintis naują žymą SL (Super Leicht – itin lengvas).
Nors naujai sukurtas vamzdinis rėmas užtikrina mažą masę esant kuo didesniam sukimo standumui, įprastinės durys neįmanomos. Problemos sprendimas – į viršų atidaromos durys. Štai taip gimė automobilis su žuvėdros sparnų formos durimis. 1954 m. 300 SL „Gullwing“ (W 198) tęsia savo sėkmės istoriją.

Grakščiau galima nebent skraidyti.
Atviri dviviečiai automobiliai dvidešimto amžiaus šeštojo dešimtmečio pabaigoje buvo labai paklausūs. Taigi 1957 m. 300 SL klasės rodsteris atskyla nuo legendinio žuvėdros formos duris turinčio automobilio, suteikdamas galimybės mėgautis važiuojant taip pat ir atviru galingu sportinės klasės automobiliu.
Vamzdinis rėmas gaminant rodsterį išlieka konstrukcijos pagrindu. Tačiau dėl žemiau sukonstruotų šoninių dalių buvo galima montuoti tradicines į priekį atsiveriančias dureles, o tai yra lemiama sąlyga gaminant atvirą automobilį.

Kultinė atvirų vairuotojų vieta.
1963 m. kovo mėn. Mercedes-Benz automobilių salone Ženevoje pristato 230 SL (W 113), tokiu būdu iš naujo patiriant sportinio vairavimo malonumą, kai galia suvienijama su komfortu ir optimaliu saugumu.
Pristatomi trys 230 SL klasės modeliai: rodsteris su sulankstomu stogu, standartinis kupė su kietu stogu ir šių dviejų modelių kombinacija. Dėl į vidų išgaubto kieto stogo, primenančio Tolimųjų Rytų šventyklų pastatus, 230 SL greitai įgauna dar vieną vardą – „Pagoda“.

Amžinai žalia inovacija.
Posūkis ne tik patogaus, bet ir galingo dviviečio automobilio nuolatinio vystymo link įvyksta 1971 m., kartu su serija R 107, 1971 m. pagamintam 350 SL klasės modeliui tampant pirmuoju SL klasės automobiliu su aštuoniais cilindrais.
147 kW (200 AG) užtikrina pagreitėjimą iki 100 km/val. greičio per devynias sekundes. Degalų bakas sumontuotas virš galinės ašies, taip jį apsaugant nuo susidūrimų. Jame taip pat įmontuotas naujoviškas keturių stipinų vairas su didele plokštuma ir lenkta durų rankenėlė, neleidžianti atsidaryti durelėms.

Gana sportiška.
Vos vienu mygtuko spustelėjimu per 20 sekundžių atidaromas ir uždaromas medžiaginis stogas, taip suteikiant žymiai daugiau komforto.
Ši modelių karta apjungia daugybę pasaulinių naujovių: iš sporto pasaulio perimtos sėdynės su integruotais saugos diržais, visiškai automatinis sulankstomas stogas, važiuojant atidengtu stogu nukreipiantis oro srautą stiklas. 500 SL klasės modelio 5 l keturių vožtuvų variklio V8 galia siekia 240 kW (326 AG) ir leidžia jaustis taip, lyg būtų sėdima prie sportinio automobilio vairo.

Stipriausias rodsteris pasaulyje.
Stipriai patobulinta technika, dizainas ir įranga. Kitaip nei pirmtakai šis SL klasės modelis savo kietą stogą visur vežiojasi su savimi.
Atidengiamas stogas atsidaro ir užsidaro per 16 sekundžių vienu mygtuko spustelėjimu, taip pat ir nuotoliniu būdu. 2004 m. pasirodė naujas SL klasės automobilių paletės topmodelis SL 65 AMG, turintis 612 AG (450 kW) ir 1000 Nm variklį, dėl kurio tapo galingiausiu ir didžiausią sukimo momentą išvystančiu rodsteriu pasaulyje.