Toks tvarus yra EQC.

Nuotraukoje rodomas Mercedes-Benz EQC vaizdas iš galo.

Toks tvarus yra EQC.

„Ambition 2039“ metu Mercedes-Benz iškėlė savo lengviesiems automobiliams tikslą, iki tos datos pasiūlyti CO₂ neišskiriančių naujų transporto priemonių parką. Svarbus žingsnis šia kryptimi yra Mercedes-Benz 360° aplinkosauginis testavimas, kurį EQC 400 4MATIC sėkmingai išlaikė kaip pirmoji EQ produkto ir technologijos prekės ženklo transporto priemonė. Čia kalba sukasi apie platų ekologinio balanso testatavimą, kuriame išsamiai tiriamas poveikis aplinkai per visą gyvavimo ciklą nuo žaliavų gavybos iki gamybos ir naudojimo (nuvažiuotas atstumas didesnis nei 200000 kilometrų) iki perdirbimo. Mercedes-Benz yra pirmasis automobilių gamintojas, nuo 2005 metų reguliariai atliekantis šį vadinamąjį aplinkosauginį testavimą. Procesas grindžiamas tarptautiniu ISO standartu 14040, o rezultatas papildomai išoriškai tikrinamas TÜV Süd detaliame procese ir taip užtikrinamas maksimalus skaidrumas,
EQC 400 4MATIC nauda gaunama ilgą laiką važinėjant vietiniais maršrutais be išmetamųjų teršalų, esant dideliam elektrinės transmisijos efektyvumui. Priklausomai nuo srovės šaltinio, elektromobiliai gali kompensuoti dažnai didesnius CO₂ kiekius išskiriantį kitą važiavimo režimą. Jei elektromobiliai bus varomi tik atsinaujinančiais energijos šaltiniais, per visą gyvavimo ciklą išmetamas CO2 kiekis sumažės iki 70 proc., palyginti su transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliais.

Mūsų tikslas 2022 metams: gamyboje naudoti CO₂ neišskiriančią energiją.

Motyve parodytas Mercedes-Benz EQC iš šono.

Mūsų tikslas 2022 metams: gamyboje naudoti CO₂ neišskiriančią energiją.

Kitais atvejais, esant vienodoms sąlygoms, gaminant elektromobilius išskiriama daugiau CO₂, palyginti su transporto priemonėmis, turinčiomis vidaus degimo variklius, nes reikia daug energijos, ypač baterijos celių gamybai. Dėl to ateityje dar svarbiau gamybai pirkti CO₂ neišskiriančią energiją, kurią Mercedes-Benz siekia tiekti visoms Europoje esančioms gamykloms jau nuo 2022 m. Vienas žingsnis šiame kelyje yra naudoti „žaliąją“ elektros energiją iš vietinių vėjo jėgainių, be kita ko, EQC gamybai Mercedes-Benz gamykloje Brėmene ir akumuliatorių gamybai „Deutschen ACCUMOTIVE“ Kamenz vietovėje, Saksonijoje.
Naudojimo etape vairuotojas jau gali tiesiogiai paveikti savo elektromobilio aplinkosauginį veiksmingumą, priklausomai nuo elektros energijos, kuria jis įkrauna transporto priemonę. Todėl aplinkos apsaugos balansas, ypač CO₂ balansas, neįmanomas, kai konkrečiai nagrinėjamas visas Mercedes-Benz EQC, kurio rida yra 200 000 kilometrų, gyvavimo ciklas. Naudojant švarią elektros energiją EQC akumuliatoriams įkrauti, CO₂ pėdsakas gali būti sumažintas beveik perpus.

EQC medžiagų sudėtis.

Nuotraukoje pavaizduotas Mercedes-Benz EQC interjeras.

EQC medžiagų sudėtis.

Tuščios EQC 400 4MATIC svoris yra 2420 kilogramų. Didžiąją,39 procentų dalį sudaro plienas ir geležis, tuomet lengvieji metalai (23 procentai) ir polimerinės medžiagos, kaip antai plastikas (18 procentų).

Jau šiandien plečiamas išteklius taupančių medžiagų, tokių kaip plastiko perdirbiniai, ir atsinaujinančių žaliavų panaudojimas transporto priemonių gamyboje. Pavyzdžiui, naujas, EQC specialiai sukurtas aukštos kokybės sėdynės apmušalo audinys „Response“ pagamintas iš 100 procentų perdirbtų PET butelių. Be to, perdirbtas plastikas taip pat naudojamas atsarginio rato padėklo apdangalui arba variklio skyriaus apatinei daliai. Taip pat naudojamos atsinaujinančios žaliavos, pvz., kenafas, vilna ir popierius. Kenafo augalo pluoštai naudojami, pavyzdžiui, krovinių skyriaus apdailos detalėms, o popierius, kaip popierinio korio pagrindas krovinių skyriaus pagrinde.

Naujajame EQC iš viso pagaminta 100 kostrukcinių elementų ir mažų dalių, pvz., mygtukų, plastikinių veržlių ir kabelių tvirtinimo detalių, kurių bendras svoris yra 55,7 kilogramo, iš išteklius taupančių medžiagų.

Antras aukštos įtampos akumuliatorių gyvenimas.

Nuotraukoje miesto fone iš galo parodytas Mercedes-Benz EQC su įkrovimo įrenginiu.

Antras aukštos įtampos akumuliatorių gyvenimas.

Mercedes-Benz aktyviai dalyvauja naujų perdirbimo technologijų moksliniuose tyrimuose ir vystyme, siekdama užtikrinti būsimus žaliavų poreikius elektriniam mobilumui. Išvados dėl ličio jonų baterijų perdirbimo jau buvo surinktos įvairiuose mokslinių tyrimų projektuose, bendradarbiaujant su tiekėjais ir šalinimo partneriais. Naudojamų žaliavų, pvz., ličio, nikelio, platinos, kobalto bei retųjų žemės elementų, perdirbimas yra dėmesio centre ir prasideda nuo konstrukcinių elementų koncepcijos. Akumuliatoriaus perdirbimo procesui Mercedes-Benz apibrėžė keturis etapus ir sukūrė atitinkamus procesus: ReUse (ilgalaikis akumuliatoriaus pakartotinis naudojimas, pavyzdžiui, stacionariam energijos kaupimui), RePair (akumuliatoriaus remonto darbai), ReManufacturing (akumuliatoriaus išardymas ir sumontavimas iš naujo) bei ReMat (sudedamųjų dalių utilizavimas ir perdirbimas).

Įsteigus 100 % priklausančią dukterinę bendrovę Mercedes-Benz Energy GmbH stacionarių energijos kaupimo sistemų forma, „Daimler“ ypač daug dėmesio skyrė  ReUse : kadangi prijungiamo automobilio arba elektromobilio akumuliatoriaus eksploatavimo trukmė neturi baigtis automobilio eksploatavimu, juos galima pakartotinai naudoti stacionarius akumuliatorinius kaupiklius. Šiuo atveju mažos galios nuostoliai nėra svarbūs, todėl ekonomiškas eksploatavimas stacionariame sektoriuje yra įmanomas ne mažiau kaip dešimt metų. Todėl pakartotinai naudojant ličio jonų modulius, jų ekonominės eksploatacijos trukmė gali būti beveik dvigubai ilgesnė.

EQC 400 4MATIC: elektros energijos sąnaudos kWh/100 km (mišriomis sąlygomis): 21,3-20,2; CO2emisija, g/km (mišriomis sąlygomis): 0.<p>The stated figures were obtained in accordance with the prescribed measuring process. Electrical consumption and range have been determined on the basis of Regulation (EC) No. 692/2008. Electrical consumption and range depend on the vehicle configuration.</p>